Pokud používáte Adblock, prosím vypněte ho na mé stránce nebo dejte do Adblock pro mou stránku povolení. Děkuji za pochopení. Velice mě tím podpoříte.

If you're using Adblock, please turn off my website or enter into Adblock permission for my site. Thank you for understanding. Very me that you support.

neděle 22. června 2014

Ráj nebo Očistec?

Víc než často nemohu spát.
Proč taky? Když se mi hlavou honí 150 myšlenek a já netuším, kterou dřív uchopit, zmačkat a zahodit. Popřípadě vyřešit.
Vše si jen utřídit, srovnat a spát by se snad povedlo. Jenomže spíš řeším, co bych ráda řekla a jak bych to řekla a nakonec si to nechám v sobě a zase druhý den ulehnu do postele se stejně točícím se kolotočem.
Jakou vzít dřív a hlavně, jak se dobrat k výslednému vyřešení, než se potácet v otázkách a v tom, jaké otázky si nakonec klást?
Mnohdy rozhodne už jen správně položené otázka.

V jednoduchosti je krása?
To mi vyprávějte. Ráda bych usínala s představou na ostrovy plné zážitků, které reálně nejsou vůbec možné.
Místo toho se mi tam začne vkrádat cosi, co nemá ruce ani nohy, jen se to rozhodlo otravovat.

Černá myšlenka.
Něco, co nemáte vyřešeno. Nejde o svědomí. Mám ho čisté. (Takže pokud si někde dám nick ohledně svědomí a nějaký lump, který si myslí, že mi svědomí nahlodá nějakýma  pochybnostma a řekne si, že si nemám dávat takové jméno, protože bych teda podle něj měla mít svědomí špatné. Tak je na omylu! Nepochybyla jsem. A rozhodně ne sama v sobě, na to abych se omlouvala za něco, co nebylo. Těžko donutit k přiznání něčeho, kde není vina.Až budu mít důvod se omlouvat, udělám to. Nemám s tím problém a to zde může potvrdit  dost uživatelů! To si tu pak může měnit IP adresu, jak chce! Psát na PP, jak zase "za ním" dojdu - přitom jsem tam byla už jen za Alex, a že potřeboval držet na uzdě, si uvědomí jen chvilku. Tam už vážně nedojdu, mám své, kde je daleko lépe než na PP, kde frčí zábava, normální dialogy, neuráží se, respektuje se. Nepodílí se na žádném divadle! A ovce? Ty tam nejsou, ty zabavuji egoistu na PP, je potřebuje jako král své poddané. Všechno odkývat, na vše přistoupit nebo mlčet, jen pro klid! Jenže z králíka se stal šašoun!. )


Někdy přemítáte nad životem jako takovým, jindy řešíte banality.
Nebo situace dlouho řešené. Jindy vám někdo něco řekne, co vás raní a dokud to ze sebe nedostanete ven, tak vám tam pořád rotuje kolečko s tím, jak jste měli reagovat a co ráno hned uděláte.
Brouzdá se tam, jak na promenádě v plavkách!
Ještě se občas do toho prolne ostrov splněných přání, s tím, že myšlenka ho brzo přetříská plácačkou, až se ostrov změní v ostrůvek a zároveň v placku. Nakonec je z něj tečka z leteckého pohledu.

A opět se brodíte v kalných vodách nějaké starosti.
Sem tam nervózně kouknete na budík. Z něj na vás křičí čas, který se vám vůbec, ale vůbec nelíbí.
Letí rychleji, než kdy jindy.
Kouknete za chvíli a další hodina uběhla a ne a ne spát.
Najednou máte 4 ráno.
Myšlenka nezmizela, ba vás víc podkopla. Víc vystresovala. Nedovolila vám ani na chvilku plavat si v moři, ležet pod palmou, sledovat  oblohu nebo si jen tak létat.
Hrála si s váma, jak kočka s myší. Vycucla, na jazyku poválela, vyžvejkla, nakonec vyplyvla. Pak už jen myslíte na to, že musíte spát. Aspoň dvě hodinky. Nic víc už nechete.


Jak s tím vynaložit? Vstáváte do práce, máte povinnosti a přesto nic nenaspáno.
Nervíky pracují o to víc. Ne kvůli jedné probdělé noci, ani dvěma.
To ne! Rozhodně, ale kvůli nocím, které se opakují a proces nebere žádný konec.
Je spoustu rad, které radí, jak na to.
Jednu chvíli mi pomáhalo myšlenky si před nocí psát stranou. Odložit na papír nebo na web pro soukromé účely.
Teď? Aby mě, tak akorát někdo praštil palicí po šišce. To by se snad účinkem neminulo.
Nemám říkat 2x, že? :))

Co pomáhá vám?
Neřešit? Mně stále nutí něco přemýšlet, tak mi neřešení nefunguje. Jak to chcete potlačit? U někoho je to jako automat. Lehne, zavře oči, hned má čistou hlavu a za pár minut spí.
Jiní si čtou knihu, další většina si pustí TV a v ní nějaké komerční obludárium.
Co máme dál? Únava materiálu? Kolikrát jdu zalehnout dost unavená na to, abych více udržela víčka a pak? ...se to zlomí! Zhasnu, zavřu oči... A už se pomalu rozjíždí ten slibovaný  ostrov radosti a buuuuch! ...přetlouká ho v zápětí další shluk myšlenek.
Proč někteří nemůžou do pelechu zalehnout bez těch  zbytečných otázek?

Čekáte-li pointu, závěr, zakončení, pak vás zklamu.
Někdo způsob ověřený má, jinému  zatím nic nepomohlo, druhému stačí si vzít prášek.
Pak máte chronickou nespavost. Tou trpím i já. Takže mi nestačí si jen pročistit a vyházet nepotřebné myšlenky v hlavě. Nebo je honem rychle dovyřešit, natož jen stranou odložit na papír.
I tak, klidným snem noci, je pro mě problém, prolítnout.

1 komentář:

  1. Já někdy když si lehnu tak taky přemýšlím...ale ty myšlenky mi pomáhá utlačovat hudba...dám si sluchátka a poslouchám a počas toho jak třeba GaGa zpívá si představuji sebe namísto jí....prostě tohle bude traoný ale představuji si jak já jsem nejlepší a volný a všichni ostatný který jsou falešný jsou úplný nuly....jsou nic! Já jsem dokonalej, star a oni jsou h...
    Neznáším ty lidi co jsou tak zakomplexovaní že berou prášky nebo stříkačky...je to trapný a navíc některý to dělají proto aby byli štýlový protože to teď letí -.- některý si moc myslí jak už ich život nemá zmysel --> blbci..oni si neuvědomují jakjsou skvělý....nejlepší řešení je někam odcestovat a nevrátit se! Pokud se ještě člověk řeže nebo sebepoškodzuje a vidím že je to můj kamarád tak se mu snažím ještě pomoci...ostatní mě vůbec nazjímají...--> o tomhle pak jsou ty myšlenky v posteli...na tohle ještě pomáhají simíci...je to divný ale ano...skvělý nápad jak utéct od života a hrát si s jiným jak chceš a žít si jak chceš...mně ty hnusný myšlenky nějak zmizí sami....mně nepomáhá neřešit..někdy jo ..mné nepomáhá se řezat, stříkat do sebe (ježiši to zní divně :D) náký sračky, nebo žrát ja nevím Trip, Haš nebo nevím ještě co...mněstačí nějaký citát na fb nebo kde si něco přečtu a je to v poho....ale úprimně tebe lituji...ty to máš těžký a nevím co na to říct :( co takhle nájst si něco jinýho o co se budeš zajímat a pak TO tě privede na jiný myšlenky...

    OdpovědětVymazat